استثمر وامتلك شاليه طول السنة

استثمر فلوسك في خليج مكادي

بما انك قررت تمتلك شاليه خاص بيك، ليه تشتري شاليه للصيف بس؟ لما ممكن تمتلك وحدتك طول السنة، استثمر فلوسك صح، واختار مكان شاليهك كويس. 

أغلب الشواطئ في مصر يقتصر عملها على فصل الصيف بس، على عكس شواطئ البحر الأحمر زي مدينة الغردقة، في آخر تقرير لموقع TripAdvisor الغردقة أصبحت في المركز الثاني من ضمن 10 مدن في أكثر الوجهات السياحية المفضلة على مستوى الشرق الأوسط، وامتلاكك شالية فيها يضيف لك مزيد من الرقي والتميز، ومش بس كده انت تقدر تمتلك في أكثر الأماكن المميزة في الغردقة وهي منطقة خليج مكادي.

التميز والرقي في خليج مكادي

خليج مكادي الغردقة

خليج مكادي الغردقة من أكثر الأماكن المميزة والفريدة في البحر الأحمر، اولًا بسبب تكوينه الجغرافي، حيث يحيط بمنطقة خليج مكادي سلسلة من جبال البحر الأحمر من 3 جوانب، وده عمل على اختلاف درجة الحرارة فيه عن باقي الأماكن القريبة منه، فأصبحت الرطوبة أقل ودرجات الحرارة معتدلة طول السنة، كمان حركة البحر هادئة في أغلب الشواطئ لتحصل على تجربة غطس سهلة وممتعة.

ثانيًا خليج مكادي أصبح كأنه مدينة صغيرة متكاملة، مش هتحتاج الخروج منه بشكل يومي لأنك هتلاقي جميع احتياجاتك موجودة فيه، من فنادق خليج مكادي المتميزة، أماكن الخروج في خليج مكادي، ومنتجعات خليج مكادي مثل جويل مكادي Jewel Makadi، وبنفس الوقت أنت على بعد 15 دقيقة من الغردقة

وبالتالي اختيارك  شراء شاليه في خليج مكادي هو أكبر استثمار مربح ليك، لأنك هتستثمر فلوسك في مكان جديد ومختلف وموجود معاك طول السنة.

jewel makadi

استعد للصيف الجاي 

خليج مكادي في الصيف

خليج مكادي في فصل الصيف مليئ بالأنشطة خصوصًا الأنشطة البحرية، فتجربة الغطس في خليج مكادي هتكون أكثر تجربة مميزة ليك، لانه بيحتوى على أفضل أماكن الغطس للمحترفين والهواة، كمان ممكن تروح جزيرة الجفتون في رحلة بحرية أو للغطس والسنوركلينج، كمان فى عروض الدولفين في Dolphin World اللي بيجتمع على حبها كل أفراد الأسرة، كل ده بالنسبة للأنشطة والخروجات أما للجو العام هناك فأنت هتحصل على أفضل اجازة مريحة بسبب انك موجود في مكان هادئ ومريح للأعصاب، وبنفس الوقت أنت قريب من كل الخدمات، وده الوقت المناسب انك تستعد فيه لاجازتك الصيف الجاي، عن طريق انك تحجز وحدتك في منتجع جويل مكادي Jewel Makadi Resort.

اجازة شتاء مختلفة

اماكن الخروجات في الشتاء

إذا كنت بتحب اجازتك وخروجاتك مميزة ومختلفة، يبقى أكيد بتحب قضاء وقت مختلف في فصل الشتاء، وإذا اخترت اجازة شتاء على البحر يبقى البحر الأحمر وخصوصًا الغردقة أفضل اختيار، لأن أغلب الأماكن السياحية في الشتاء بتقل جودة خدماتها ماعدا شواطئ البحر الأحمر، اللي بتكون الاختيار الأول للأجانب، وخليج مكادي بسبب طبيعته الجغرافية المميزة بيكون مصدر جذب سياحي كبير، لان درجة حرارته معتدلة دافئة في الشتاء، يعني تقدر تستمتع بمياه البحر والرحلات البحرية بكل سهولة، كمان تقدر تستمتع بالأنشطة المختلفة الآخرى هناك مثل رحلات السفاري والتخييم والعشاء البدوي وسط جبال البحر الأحمر.

أقرب استثمار في خليج مكادي

استثمر في خليج مكادي

بعد ماعرفت معلومات عن خليج مكادي وقررت انك تمتلك شاليهك في خليج مكادي Makadi Bay، يبقى أفضل اختيار لك هو منتجع جويل مكادي Jewel Makadi Resort.
                     
في جويل مكادي هتستلم وحدتك بعد 8 شهور، وتقدر تختار مساحة وحدتك بكل حرية والفيو الخاص بها، المساحات الموجودة في Jewel Makadi تبدأ من 34م هي الاستديو، شاليه غرفة، شاليه غرفتين حتى الدوبلكس 112م، جميع الشاليهات مكونة من أمريكان كيتشن، حمام وتراس، اختار فيو شاليهك سواء أرضي بجاردن أو متكرر أو علوي برووف.
تقدر تحجز شاليهك الآن وتستفاد بنظام السداد على 4 سنوات، كمان هتلاقي كل الخدمات التي تحتاجها في المنتجع من جيم، جاكوزي، بول بار، سبا، خدمات فندقية مع وجودك في وسط المساحات الخضراء والبحيرات الصناعية.


وقبل ما تشتري شاليهك لازم تتأكد من الشركة المالكة للمنتجع، وهي كفافي جروب، تضم كفافي جروب عدة شركات تابعة لها منذ تأسيسها من 25 عام، تمتلك الشركة عدة مشاريع اخرى منها فيلات أويسيس Oasis Villas، ومنتجع ذا فيو The View شرم الشيخ، المنتجع كامل الخدمات وتسليمه يتم بشكل فوري، في منطقة خليج نبق شرم الشيخ، وبذلك يكون استثمارك في مكان موثوق ومضمون.

jewel makadi

اتصل الآن على 01010017331 أو سجل على https://bit.ly/2RKkRbO لمعرفة الأسعاروباقي خدمات المنتجع. 

بامتلاكك شاليه في جويل مكادي بالغردقة جعلك تجمع بين الاستثمار والاستمتاع بنفس الوقت، لأنك استثمرت اموالك في شاليه موجود طوال أيام السنة واستمتعت بجو الغردقة وأنشطتها المختلفة.

Comments