شرائك شاليه الآن أعظم استثمار

استثمر في خليج مكادي

بتشتغل وتجمع فلوس وتحطها في البنك؟ ياترى ده استثمار كافي ليك؟ معظم الناس بيفتكروا إن النسبة المضافة على المبلغ استثمار، لكن الخبراء كان لهم رأى آخر، النسبة المضافة من أضعف أنواع الاستثمار لانها مش بتحقق ربح مجزي وكمان معرضة جدًا للمخاطر، زي انخفاض قيمة الجنيه والمبلغ اللى انت فاكره بيزيد، قيمته بتقل كل يوم، الخبراء أجمعوا إن أنسب طريقة تستثمر فيها هي العقار السياحي في المدن الساحلية، لان نسبة الاستثمار في العقار السياحي بتزيد يوم بعد يوم، يعني لو اشتريت في أي منتجع سياحي متكامل الخدمات سعره بيزيد في اقل من 5 شهور، ده غير انه هيوفرلك خدمات ترفيهية متنوعة.


الموقع المميز أهم عامل في استثمار شاليهك

الغردقة البحر الاحمر

كمان لازم تختار منطقة استثماراتها كثيرة ولها مستقبل، فمثلا الغردقة حاليًا من أهم المدن الساحلية خاصة بعدما اخذت المركز الثاني كأفضل وجهة سياحية في الشرق الأوسط ويأتي إليها آلاف من السائحين، لأنها مدينة سياحية وسكنية تناسب الجميع سواء رحلات مع اصحابك او الاسرة او حتى قضاء شهر العسل، كمان الغردقة لها موقع مميز لإقامة الحفلات والمناسبات الدولية جعلها تلفت الانظار زي حفل أفضل لاعب في افريقيا يناير الماضي شارك فيه محمد صلاح و ساديو ماني نجمي ليفربول و رياض محرز نجم مانشستر الإنجليزي، كمان تستقبل في نوفمبر القادم مسابقة ملكات جمال السياحة والبيئة للمراهقات "Miss Eco Teen" هيشارك فيها أكثر من 30 دولة من مختلف أنحاء العالم.


كل الأحداث والمناسبات وكمان جو الغردقة المناسب طول العام والاماكن السياحية وأنشطة الغوص والسفارى جعل الغردقة تتحول لمدينة جذب سياحي أكثر من غيرها في منطقة البحر الأحمر، وفي الفترة الحالية بدأ الناس يلجأون للشواطئ لتغيير جو، وخاصة بعد أزمة فيروس كورونا المستجد والاتجاه لشواطئ البحر الأحمر خاصة الغردقة ومن افضل الاماكن الهادئة الغير مزدحمة مثل خليج مكادي بالغردقة .

jewel makadi

"خليج مكادي" أجمل خلجان البحر الأحمر

خليج مكادي makadi bay

خليج مكادي جنوب الغردقة عاصمة البحر الأحمر. وهو أشهر المناطق السياحية في الغردقة المعروف بجمال الشواطئ والجبال، لانه له طبيعه خاصه كونه خليج بحري جعله يتصف بالهدوء والاستجمام و سحر الطبيعة لانه يحتوي على شعاب مرجانية نادرة تجعله الاختيار الأفضل عند اغلب الفنانين والمشاهير ويحبه الألمان والفرنسيين  لقضاء اجازتهم.

ليه دلوقتي انسب وقت لامتلاك شاليه؟

شاليه في خليج مكادي

بعد فتح الفنادق والشواطئ ولكن بنسبة إشغال 40% فقط فالافضل هو أن تمتلك مكانك الخاص، وبما أننا في موسم الشتاء ومن المتوقع ارتفاع سعر الشاليهات في صيف 2021 فأنسب وقت لامتلاك شاليهك الخاص هو الآن فتستمتع باجازتك في أجمل خلجان البحر الأحمر بخليج مكادي اللى يتميز بالخصوصية العالية لانها بعيده جدًا عن المناطق السكنية وباختلاف شواطئها عن كل شواطئ البحر الأحمر.  

جويل مكادي اهم منتجعات خليج مكادي

jewel makadi resort

منتجع جويل مكادي من أفخم المنتجعات المقامة في خليج مكادي وقربه من البحر جعله الاختيار الاول فهو ثاني صف على البحر مباشر فتخيل أنك فقط تعيش وكأنك على جزيرة مع أسرتك وحولك الشاطئ الفيروزي، المميز في المنتجع هو تصميم المنتجع على شكل قوس ليرى جميع الوحدات البحر والرؤية كاملة للبحر من الدور الأول وشاليهات الدور الارضي لها مزايا اخرى زي امتلاك حديقه خاصة متصلة بالشاليه، ومن أهم مزايا المنتجع انه يقدم خدمة فندقية اللى بتوفر الراحة والوقت، وجود اللاندسكيب وحمامات السباحة و البحيرات الصناعية والكافيهات والمطاعم والمول التجاري وحتى العيادات الطبية جعل المنتجع كامل الخدمات، ويتوافر فيه أكثر من مساحة بدأ من ستديو 34م حتى الدوبلكس 121م.

استثمر فلوسك بذكاء

makadi bay

منتجع جويل مكادي له خطه أقساط على 4 سنوات بدون فوائد، فالنظام مريح خاصة مع الاستلام القريب خلال 8 شهور والتشطيبات الكاملة. ومن المتوقع ارتفاع اسعار الشاليهات بعد انتهاء أزمة فيروس كورونا. فأنسب وقت لتحقيق الاستثمار المضمون هو الآن في جويل مكادي، خاصة قبل افتتاح المنتجع لان كما هو معروف الاسعار بتزيد بعد افتتاح أي منتجع سياحي حوالى 30% وبالتالى شرائك الان شاليهك في جويل مكادي هو أعظم استثمار.

الحق استثمر فلوسك في منتجع جويل مكادي عن طريق التسجيل في الفورم https://bit.ly/2RKkRbO أو كلمنا على 01010017331

جويل مكادي jewel makadi

Comments